БЛОГ ЗА ЗДРАВЕ И КРАСОТА

Владимир Пенчев: Маркетинг на високи обороти

Рейтинг 1Рейтинг 2Рейтинг 3Рейтинг 4Рейтинг  5 (1 вота, средно: 3,00 oт 5)
Loading...

Владимир Пенчев е PR и маркетинг експерт, ориентиран основно към медицинската сфера. Притежава бакалавърска степен по Маркетинг, магистърска степен Връзки с обществеността, а през 2019 придобива и магистърска степен Здравен мениджмънт към МУ-Пловдив. Част от образованието си е завършил в Атина, Гърция. От няколко години ръководи своята фирма за PR консултации и организация на събития VPR Communications. 

В какво се изразява работата Ви като Маркетинг и PR експерт на медицински и дентални центрове?

След близо 10 години работа в сферата на медицината и организиране на събития, мога да кажа, че всеки център или лекар е индивидуален и има различни нужди. Нашата работа е да задоволим изискванията на всеки наш клиент, като винаги най-важен и с приоритет е пациента и качествената медицинска услуга, която той ще получи.

С моя екип винаги сме се стремяли да бъдем социални или по-скоро да направим местата и хората, за които работим, достъпни, социално ангажирани и работещи в полза на пациентите. Времето ни показа, че хората имат нужда да се доверят на лекарите и институциите, в които те работят, без значение дали са медицински, дентални или естетични центрове. Точно това ни предизвика да работим в посока социална отговорност чрез благотворителни кампании, информационни статии, безплатни прегледи, срещи и дискусии с лекарите и още много похвати, които скъсяват дистанцията между пациента и неговия лекуващ лекар. По този начин успяваме и да покажем модерното лице на медицината в страната ни.

 

Как протича един Ваш ден?

Като всеки човек, натоварен с отговорности и много задачи, моят ден започва с чаша горещо кафе и съставяне на план за деня за предстоящи срещи, консултации и работа по различни проекти.

Всеки ден е различно динамичен, работи се по много проекти, има много срещи с клиенти. Имам винаги определно време в деня, в което всеки може да ме потърси за съвет или консултация. Никога не съм отказал и никога не съм поискал да ми бъде заплащано за тази услуга. Всеки един от нас в даден момент има нужда от помощ, независимо какъв е бизнеса, който управлява. В последно време хората се чувстват по-сигурни или по-освободени, когато пишат, и за това използват най-често каналите на социалните мрежи.

 

Какви трудности срещате във Вашата работа?

Трудности не срещам често. Всеки един човек, който има нужда от здраве и да бъде лекуван очаква едно и също – професионализъм, човешко отношение и разбиране. Когато институцията е добре организирана като администрация и лекарите осъзнават, че всеки пациент е индивидуален и носи своя собствен товар, всичко се получава с лекота. Проблемът може да се появи тогава, когато пациента не осъзнава, че понякога и лекарите са хора със своите емоции, грижи и проблеми. В тези случаи най-често се сблъскваме с проблем от тип недоволен пациент. Тук идва и нашата роля да работим с медицинския екип чрез разговори, обучения, разтоварване или така наречените тиймбилдиг за съответното медицско заведение или лекар.

Снимка: Даниел Даков, Даков Студио / с любезното съдействие на Top Motors BG

Какви са предизвикателствата пред младите лекари в България?

Търпението е най-голямото предизвикателство по мое мнение. Нашите млади лекари са много добре подготвени, а това което наистина им липсва е търпение. Това е напълно разбираемо – учиш толкова много години и когато попаднеш в средата на своята професия, искаш да се докажеш и бързо да започнеш за получаваш добри резултати. Всеки човек независимо от професията, която е избрал преминава през този етап, но различното тук е доказването пред хората, отговорност към живота им, това да нямаш право на грешки. Ние градим доверие към един човек, било то и лекар, с години и всичко може да рухне само за един миг. Лекарската професия изисква много добра подготовка, внимание, търпение и отдаденост.

 

Каква промяна бихте искали да видите в българското здравеопазване? 

Бих искал да отбележа, че нашето здравеопазване е на едно много добро ниво. За разлика от други европейски държави в България медицината е много по-достъпна във всички измерения. Специалистите са достъпни, имаме добро здравно осигуряване, високо ниво на професионализъм и все по-нова и качествена апаратура. В повечето страни от евро зоната, ако имаш нужда от специалист, чакаш с месеци, здравното осигуряване е на много по-висока цена, а в същото време пациентите не получават по-добра медицинска услуга от колкото в България.

Това, което бих искал да се промени, е когато хора като нас, лекари или медицинска институция създават кампания, която е изцяло в полза на обществото без значение от сферата на лечение, местните медии да бъдат активни и да я подкрепят напълно безвъзмездно. Така може да се достигне до повече хора и да има полза от труда на специалистите. Това е нещо, което винаги е било пречка или по-скоро трудност в една благотворителна кампания – нейното разпространение. Благодарен съм, че има не малко медии, които са социално отговорни и винаги се отзовават така, че заедно да бъдем полезни на пациентите.

 

Според Вас, кои здравни теми имат нужда от информационни кампании и популяризиране?

Смятам, че информационни кампании трябва да има винаги за медицински услуги във всички сфери, тъй като информацията е богатство. Добре познато и човешко чувство на всички нас е докато проблем няма, да няма и търсене на решение. Когато проблем все пак се появи, всеки човек трябва лесно и бързо да получи информация – тя трябва да е постояно около нас, за да не изпадаме в паника. Много важно е тази информация да е и вярна, тъй като интернет пространството е изпълнено с фалшиви „лекове“ на всякакви заболявания, които могат повече да навредят, отколкото да помогнат. В тази връзка е нужно да има регулация на информацията, която е достъпна за хората – за това до колко е достоверна и вярна тя. Когато информационният поток е постоянен, а групата от хора, нуждаеща се от нея, винаги различна се получава баланс. Тогава смятаме, че посланието е полезно и е достигнало до правилната група от хора в точния момент.

Също може да прочетете за...

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Вижте всички коментари