БЛОГ ЗА ЗДРАВЕ И КРАСОТА

Д-р Николай Найденов: Често се случва пациенти да споделят, че сме променили живота им!

Рейтинг 1Рейтинг 2Рейтинг 3Рейтинг 4Рейтинг  5 (Още няма оценка)
Loading...

Д-р Николай Найденов е лекар със специалност по дерматология, завършил Медицински университет – София. Притежава докторска степен с тезата „Фотодинамична терапия на предракови лезии и кожни тумори“. Специализирал е в областта на дерматологичната хирургия в САЩ, както и на фотодинамична терапия в Швейцария. Член е на Българския лекарски съюз, Българското дерматологично дружество, Съюза на учените в България и Европейската Академия по Дерматология.
_____

Бихте ли се представили на нашите читатели?

Аз съм д-р Николай Найденов – дерматолог по професия и образование, и предприемач по душа и призвание. Основател и собственик съм на първия български дермокозметичен бранд – Biotrade, който заедно със съпругата ми развиваме като успешен бизнес в България и в над 25 страни по света в продължение на вече близо 30 години.

Кое Ви запали да се занимавате с медицина?

Произхождам от семейство на лекари и медицината беше най-естествения път за мен. Баща ми освен успешен лекар, беше дипломиран инженер и химик, създател и автор на над 150 патента и лекарствени формули. Той ръководеше малко фармацевтично производство с научно-изследователска лаборатория, в която се правеха различни лекарства, а аз израснах покрай него, помагайки му в някои от опитите и технологиите. Мечтите и успехите на моите родители в професията, ме мотивираха да бъда като тях и да продължа напред.

Как се роди идеята за основаването на козметична производствена лаборатория в България?

Козметичната лаборатория беше естествено продължение на делото на баща ми, но по моя начин и в малко по-различна ниша от фармацията. Не бих казал, че някога съм си мечтал за производствена лаборатория, с каквато разполагаме днес. Но създавайки я тогава, тя ми даде шанса да прилагам знанията си от медицината, опита си като практикуващ дерматолог и ноу-хау-то натрупано през годините в завода на баща ми по най-добрия начин.

Производствената си дейност стартирахме в лаборатория под наем, с малко оборудване и трима човека, но с голям ентусиазъм. Първият ни продукт беше Acne Out активен лосион против акне с уникален механизъм на действие. До ден днешен това е най-продаваният ни продукт. С годините разширявахме портфолиото си в отговор на нуждите на пациентите, с които се срещах като практикуващ дерматолог.

Кои са най-големите предизвикателства, с които се сблъскахте, осъществявайки този проект?

Предизвикателства сме имали много и от всякакъв характер – от това в първите си години да наложим и популяризираме продуктите си, да докажем, че те са ефикасни и качествени, да се преборим с предразсъдъците, че сме български бранд и заслужаваме място на рафтовете в аптеките, до днес, когато ни се налага да преструктурираме компанията, защото пазарът ни расте с невероятна скорост. Никога обаче не е имало момент, който да ни разтърси толкова, че да се откажем от целта си. В основата на успеха на компанията стои силното ни партньорство със съпругата ми – Евгения Найденова, която е сърцето на Biotrade. Подкрепата, която сме един за друг, е нашата формула за успех и преодоляване на всяко препятствие.

Кой е любимият Ви продукт или серия на Biotrade?

Трудно е да определя само един любимец, защото всеки един продукт от портфолиото ни е обмислян дълго, създаден е внимателно и е развит в нашата лаборатория от нулата. Със сигурност обаче, този, който съм работил с най-голям ентусиазъм, е активният лосион Acne Out. Освен пръв за нас, той е помогнал на няколко поколения българи в борбата с акнето и проблемната кожа и е в основата на концепцията на Biotrade за създаване на продукти, решаващи конкретни дерматологични проблеми. Към днешна дата серията Acne Out е най-продаваната грижа за кожа с акне в България, но вече се продава и се радва на сериозен успех в много държави, което доказва, че формулата, която създадох е работеща при всякакви условия и всеки тип кожа.

Разбира се, разработването на всеки продукт след него беше не по-малко интересно и удовлетворяващо. И до днес, създаването на нова формула е изключително удоволствие и предизвикателство, докато видя крайния резултат – готовият продукт. В портфолиото ни има близо 70 продукта и всеки един от тях носи своята уникалност като формула и ефективност като действие.

На коя част от работата си се радвате най-много?

Най-много се радвам на щастливите и доволни пациенти, удивени от бързите категорични резултати от нашите продукти. Много се вълнувам винаги, когато чуя, че сме помогнали на някого. Често се случва дори пациенти и клиенти да казват, че сме променили живота им. Няма по-голямо признание от това и в такива моменти си давам сметка, че всичко, което правим вече 30 години, има смисъл.

В основата на всяка успешна кампания стои екипът. Какво означава той за вас? Какви качества търсите в своите служители?

Екипът е най-важният капитал на една компания, не машините или сградите. Хората носят заряда, енергията и професионализма, които развиват компанията и оформят бранда. За нас, е много важно хората, които работят в Biotrade да са изключителни професионалисти и да споделят общите ценности и отношение към света, което имаме и ние, и които са в основата на фирмената ни култура. При нас цари атмосфера на сплотеност, спокойствие и доверие, което често наричаме семеен дух. Но работата се върши с огромен ентусиазъм и на бързи обороти, като всички дават максимума от себе си. Затова и резултатите ни са страхотни.

Както споменах, стартирахме Biotrade с много малък и доверен екип от професионалисти, който се разрастна и днес вече сме около 100 човека. През годините сме изградили много близки отношения със служителите си и идеята за семейна сплотеност е била винаги част от нашата философия.

Какво мечтаете да Ви се случи в следващите 5 години в професионален план?

Поставили сме си много ясни цели и очакванията ни са не само да ги реализираме, но и да ги надскочим. На първо място искаме да завършим успешно прехода от малка семейна фирма към по-голяма компания, а защо не и корпорация. Съвсем скоро предстои да изградим и новото си производство, тъй като капацитетите ни започват сериозно да намаляват спрямо големия растеж на бизнеса. Работим и по разширяването на международните ни пазари – към момента дистрибутираме продуктите си на 4 континента, в над 25 държави. Вярваме, че през следващите 5 години териториите ще се умножат. Мечтите ни са смели – затова работим още по-смело по сбъдването им.

Свързани продукти

Също може да прочетете за...

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Вижте всички коментари